5 sposobów na regenerację ciała po treningu

Regularny wysiłek fizyczny to bez wątpienia wspaniały nawyk, którym warto zarażać innych. Wraz z nadejściem lata i pięknej słonecznej pogody coraz więcej osób decyduje się na aktywne spędzanie wolnego czasu, co niekiedy może prowadzić do przeciążenia całego organizmu, bólów mięśniowych, zmęczenia czy też spadku entuzjazmu. Zgodnie z maksymą mierz siły na zamiary warto podchodzić do ćwiczeń racjonalnie, planując je z uwzględnieniem niezbędnych przerw na relaks i regenerację ciała. Pamiętając o zasłużonym odpoczynku, nie tylko szybciej nabierzemy kondycji, ale też będziemy mogli cieszyć się pełnią sił na kolejnym treningu.

  1. Rozciąganie po każdej aktywności fizycznej – kluczowym elementem dbania o organizm, o którym nie powinniśmy zapominać, jest rozciąganie. Jest ono niezbędne dla właściwej regeneracji ciała, a w praktyce zajmuje tylko kilka minut. W związku z tym po wykonaniu treningu wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających, dzięki którym rozluźnisz mięśnie, redukując tym samym ryzyko zakwasów czy innych dolegliwości bólowych.
  2. Dobrej jakości sen – niezależnie od tego, czy trenujesz zawodowo, czy hobbystycznie, sen jest Twoim największym sprzymierzeńcem. To właśnie w czasie nocnego wypoczynku organizm ma szansę odbudować ubytki w tkance mięśniowej, które mogły powstać w czasie aktywności fizycznej. O ile dużo mówi się o tym, aby spać około 8 godzin (jak się okazuje, wielu osobom wystarcza 6-7 godzin snu), znacznie ważniejszym aspektem jest sama jakość snu. Aby o nią zadbać, możesz ograniczyć przed zaśnięciem korzystanie z ekranów, wywietrzyć sypialnię, pomedytować, zrobić kilka ćwiczeń oddechowych czy też posłuchać relaksującej muzyki.
  3. Odżywczy posiłek po treningu i zdrowa dieta – chcąc trenować mądrze, a przy tym wydajnie należy zadbać o właściwe odżywianie się, zarówno bezpośrednio po aktywności fizycznej, jak i każdego dnia. Idealny posiłek potreningowy będzie zawierał w sobie duże ilości białka i węglowodanów, a wzbogacony o źródła tłuszczów, minerałów oraz witamin pozwoli Ci cieszyć się dobrym samopoczuciem.
  4. Optymalne nawadnianie organizmu – jako że w czasie ćwiczeń dużo się pocimy, tracąc przy tym zmagazynowaną wodę, należy stale uzupełniać jej poziom. O ile ważne jest picie podczas samych treningów, warto pamiętać również o tym, jak istotne jest także po aktywności w czasie odpoczynku.
  5. Regenerujący masaż – trudno wyobrazić sobie bardziej przyjemny sposób na relaks aniżeli rozluźniający masaż. Pragnąc zregenerować swoje ciało po treningu czy też chcąc pomóc sobie w walce ze skutkami przetrenowania, skorzystaj z bogatej oferty usług w gabinetach masażuDotyk WiatruWarszawie. Jesteśmy przekonani, że pozytywne efekty dla Twoje ciała przyniesie zarówno głęboko rozluźniający masaż relaksacyjny, dedykowany regularnie trenującym osobom masaż sportowy, jak i izometryczny. Przekonaj się sam!
Facebook
Facebook